قوانین و مقررات وب سایت زاگرس
شرایط و ضوابط عمومی
وب سایت زاگرس، طبق قـوانین جهوری اسلامی ایران، قوانین جـرائم اینترنتی و مجمـوعه قوانین و مقـررات تجارت الکـترونیکی فعالیت میکند و کـاربران محترم حق هیچگونه مطلب سـیاسی یا مغـایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور ایران را در این وبسایت قرار ندهند. در صورت اثبات این امر، شناسه کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز بر عهده خود ایشان خواهد بود.
- حقوق معنوی محتوایی که توسط کاربران وبسایت زاگرس تولید شده و بر روی این وبسایت قرار میگیرد، متعلق به وبسایت زاگرس است و این سایت حق ویرایش، حذف و یا بازنشر این محتـویات را برای خود محفوظ میدارد.
- خدمـــات و محتویاتی که توسط ما تولید و عرضه میشوند؛ صرفا جهت استفـــاده در این وبسایت هستند. هر گونه سوء استفـــاده از اطلاعات، عکسها، نقشــهها، طرحها، لوگو و… از وبسایت زاگرس توسط فرد حقیقی یا حقوقی، پیگرد قانونی خواهد داشت. ذکر مطالب این وبسایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی و لینک به مطلب ذکر شده و در رسانههای کاغذی، با کسب اجازه کتبی از مسئولان وبسایت مجاز است.
- استفاده از این وب سایت برای مقاصد تجاری، تبلیغات، بازاریابی و نظایر آن ممنوع است.
- در صورت عدم رعایت هر یک از موارد فوق، سایت اینترنتی زاگرس مجاز به طرح شکایت از طریق مراجع قانونی ذیصلاح و دادگاههای رسیدگی به جـرائم اینترنتی در داخل یا خارج از کشــور و روشن کردن اذهان عمومی دربارهی تخطی صورت گرفته خواهد بود.
- اطلاعات موجود در این وبسایت از منابع معتبر و مرتبط و توسط متخصصین این رشته جمعآوری،ترجمه و تدوین شدهاند؛ با این حال به دلیل ماهیت تغییرپذیر این اطلاعات، وب سایت زاگرس مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات بخش راهنمای سفر، ویزای توریستی و… بر عهده نمیگیرد.
- وب سایت زاگرس ممکن است جهت ارسال بستههای هدیه، تبلیغات، نامههای الکترونیکی و… از طرف خود و یا مجموعههای همکار، از اطلاعات کاربران استفاده نماید.
- زاگرس مسئولیتی در مورد محتوای وبسـایتهایی که به آنها لینک داده است، ندارد. این سایتها توسـط گـروه زاگرس تولید نشدهاند و وجود آنها، به منزله تایید یا ارتباط ما با تولیدکنـندگان آنها نیست.
- وبسایت زاگرس پایگاه اینترنتی دیگری جز www.zagrostravel.ir و www.mookeb.ir زیرمجموعههای آن نداشته و تنها از همین راه با کاربران خود تماس میگیرد. سایر مکاتبات اینترنتی از آدرسهایی جز آدرسهای رسمی و معتبر این وبسایت، مورد تایید زاگرس نیست.
- ارائهی اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام مطابق با نام مندرج در پاسپورت، تعداد مسافران، سن و… بر عهدهی کاربر میباشد در صورت ورود اطلاعات نـاقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعـدی این عمل بر عهدهی کاربران خواهد بود.
- کاربر متعهد میشود هرگونه تغییر در مشخصـات فردی خود را در اسرع وقت در وبسایت زاگرس اصـلاح نماید. در غیر اینصورت این وب سـایت هیچ مســئولیتی در قبال تبعات نـاشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
- وبسایت زاگرس به فروش اینترنتی بلیط هواپیما میپردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.( طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است).
- هرگونه سوء استفاده از نام زاگرس، سایت اینترنتی زاگرس، مکاتبه از طرف زاگرس و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده و از طریق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح، دادگاههای رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاعرسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
- وبسایت زاگرس اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعهی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
شرایط و ضوابط عمومی رزرو و خرید بلیت هواپیما
- عملیات خرید بلیت در وب سایت زاگرس مشمول مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قـانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید ایـنترنتی بلیت، متعهد میشود که از کلیهی قوانین و مقررات خرید بلیت آگاهی کامل دارد.
- هنگام ثبتنام و رزرو بلیت، نام مسافر باید به صورت کامل با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیت وجود ندارد و زاگرس هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شدهاند بر عهده نمی گیرد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر میبایست بلیت را باطل و مجدداً خریداری کند.
- بلیت خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیت و کارت شناسایی، در کانتر پرواز، مسافر پذیرش نخواهد شد.
- در قوانین هواپیمایی کشوری، تعریف مسافر نوزاد، سن کمتر از دو سال است، مسافر کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافر بزرگسال، بیش از دوازده سال می باشد. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن ردهی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیت کودک را به هیچ وجه نمیتوان به تنهایی و جدا از بلیت بزرگسال خریداری کرد.
- لازم به ذکر است که در بلیتهای نرخ مصوب، قیمت بلیت برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیت ها و پروازهای چارتر (دربستی)، قیمت بلیت کودک با بزرگسال برابر است.
- پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیت به کاربر اساماس و ایمیل میشود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائهی یک نسخهی چاپ شده از بلیت و در پروازهای سیستمی، ارائهی شمارهی بلیت به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
- هر نوع ابطال و تغییر زمان پرواز از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه میشود. مقدار این جریمه بنا بر مقررات هر شرکت هواپیمایی متفاوت است. درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیهی پول، بهطور آنلاین به حساب مسافر واریز میگردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) میباشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.
- لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمهی باطلی را شامل نمیشود. در این صورت مسافر فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر میکند.
- لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو شرکت هواپیمایی مختلف باشد، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه شود.
- خریدار حق تغییر قیمت بلیت، دست بردن در مفاد بلیت به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیت با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
- طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی-عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیفکنندهی سیستم ایمنی استفاده مینمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
- بر اساس قوانین موجود، صدور بلیت در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیت توسط این افراد، تمام مسئولیتهای بعدی، بر عهدهی خودِ کاربر خواهد بود.
- اگر در جریان پرداخت پول، ارتباط با شبکه قطع شود، وظیفهی حل مشکلات احتمالی بر عهدهی بانک میباشد و هزینهی کم شده از حساب، طبق قوانین بانکی به حساب مشتری برخواهد گشت. وبسایت زاگرس در این روند مسؤولیتی ندارد؛ چون این عمل مستقیما توسط بانک انجام میگیرد؛ اما در تسهیل آن تلاش خواهد کرد.
- رزرو و صدور رسید یا بلیت، در وبسایت زاگرس نشان می دهد که هتل یا پرواز در آن تاریخ رزرو شده است؛ اما متضمن ارائهی سرویس مناسب از طرف هتل یا ایرلاین به مسافر نیست.
- استفاده از امکاناتی نظیر خوراکی و نوشیدنی، سونا، جکوزی، استخر، اینترنت و… که در قرارداد هتل ذکر نشدهاند، هزینهی اضافی در بر دارد. این هزینهها به عهدهی زاگرس نبوده و مسافر موظف است آنها را مستقیما به هتل پرداخت کند.
- با تایید رزرو پرواز یا تایید رزرو اتاق از یک هتل، کاربر با قوانین و مقررات مربوط به فسخ رزرو هم موافقت میکند. این قوانین در بخش اطلاعات هتل، بخش رزرو و ایمیل تایید رزرواسیون قابل مشاهدهاند. دقت داشته باشید که ممکن است کاربر مجبور شود به خاطر فسخ قرارداد هزینهای بپردازد. این هزینهها طبق مقررات هر هتل متفاوتاند؛ به همین دلیل به کاربران محترم توصیه میکنیم که قبل از قطعی کردن هر قرارداد، مفاد آن را به دقت مطالعه فرمایند.
- اگر قرارداد توسط مسافر لغو شود، بازپرداخت آن تنها از طریق شمارهی حساب یا کارت بانکی که پیش از این توسط وی اعلام شده، خواهد بود. روند بازپرداخت وجه ممکن است تا یک هفته به طول انجامد.
|